본문 바로가기

영어공부/가사번역

Larkin Poe - Crown of Fire [가사 해석]

반응형

오늘은 라킨 포의 "불의 왕관"을 해석했습니다. 

 

 

 

한글해석

 

나는 부싯돌과 강철로 불을 일으켰네

불꽃을 피워올렸네

비난 받을 사람이 나뿐이라면

내가 느끼는 모든 고통에 대해 너는 벌을 받으라

네 크기를 줄여버릴 거다,

네 눈 속의 고통을 못 본 척 하면서

노새처럼 고집스럽게 땅을 파고는

바보처럼 쓸쓸하게 사랑을 잃으리

나는 화형대에서 불타오르리라

 

나는 부싯돌과 강철로 불을 일으켰네

불꽃을 피워올렸네

비난 받을 사람이 나뿐이라면

내가 느끼는 모든 고통에 대해서 너는 벌을 받으라

난 그럴 거다

그럴 거야

요구했던 모든 것들

내 심장의 열망이 타올라 

내 불의 왕관을 쓰고서

변함없는 정의의 제단에 바쳐지는

제물이 되리라

만일 그 제물이 너라면

나는 할 일을 할 것이다

화형대에서 네가 불타리라 

 

나는 부싯돌과 강철로 불을 일으켰네

불꽃을 피워올렸네

비난 받을 사람이 나뿐이라면

내가 느끼는 모든 고통에 대해서 너는 벌을 받으라

난 그럴 거다

그럴 거야

요구했던 모든 것들

내 심장의 열망이 타올라 

내 불의 왕관을 쓰고서

불, 불, 불

불, 불, 불

나는 알아, 알아, 알아

나는 부싯돌과 강철로 불을 일으켰네

불꽃을 피워올렸네

내 심장의 열망이 타올라

내 불의 왕관을 쓰고서

나는 부싯돌과 강철로 불을 일으켰네

불꽃을 피워올렸네

비난 받을 사람이 나뿐이라면

내가 느끼는 모든 고통에 대해서 너는 벌을 받으라

난 그럴 거다

그럴 거야

내 심장의 열망이 타올라

내 불의 왕관을 쓰고서

  

 

영어원문

 

I've been striking that flint and steel
I've been stirring up the flames
I punish you for all the pain i feel
When i'm the one to blame
Gonna cut you down to size
Overlook the pain in your eyes
Diggin in stubborn as a mule
Losing love lonely as a fool
I'm gonna burn at my one stake
I've been strucking that flint and steel
I've been strucking of the flames
I punish you for all the pain i feel
When i'm the one to blame
I'm getting that
I'm getting that
Everything I asked for
Burning under my heart's desire
Wearing my crown of fire
Gotta make a sacrifice
On the altar of always right
And if the sacrifice is you
I gotta do what I gotta do
You're gonna burn at my own stake
I've been striking that flint and steel
I've been stirring up the flames
I punish you for all the pain I feel
When i'm the one to blame
I'm getting that
I'm getting that
Everything I asked for
Burning under my heart's desire
Wearing my crown of fire
Fire
Fire
Fire
Fire fire fire
I know I know I know ohohoho
I know I know I know ohohoho
I know I know I know ohohoho
I've been striking that flint and steel
I've been stirring up the flames
Burning under my heart's desire
Wearing my crown
Yeah I've been striking that flint and steel
I've been stirring up the flames
I punish you for all the pain i feel
When i'm the one to blame
I'm getting that
I'm getting that
Everything i asked for
Burning under my heart's desire
Wearing my crown of fire
Burning under my hearts desire
Wearing my crown of fire

반응형